maandag 21 mei 2012

Twylah, houdt je tweets langer vers

Twitter is een fantastisch medium... maar bijzonder vluchtig en in die dikke woordenworst gaan de pareltjes van opmerkingen en linkjes vaak snel verloren.

Gelukkig is internet weer een online dienst rijker. De gratis, nu nog beta invite only, dienst Twylah plukt je tweets uit de lucht en deelt ze in in categorieen. Al deze categorieen worden op een aantrekkelijke wijze op 1 pagina getoond. Een klik op zo'n categorie brengt je bij een verzameling van al jouw tweets over dit betreffende onderwerp... (Zie mijn tweets over A post before Toast op Twylah)



Zoals je ziet is het ook super eenvoudig om de in Twylah ontstane categorieen mee te nemen naar je blog.

Tenslote is er nog de 'Powertweet'. OK ik geef toe...ik had ook een super nintendo gevoel bij deze feature... maar hoor me nog even uit... Eenmaal opgeladen voor deze superfunctie en een tweet getweet dan blijft dit woordenjuweel op je Twylah-pagina staan... ongeacht alle andere 140 karakter tellende hersenspinsels die je de wereld in kwettert.

Kortom, Twylah is een eenvoudige realtime content curator... Anders dan Storify, waar je zelf nog context moet toevoegen door losse tweets of posts in één story te plaatsen. (Zie deze post before toast post) of de dienst straks overeind blijft wanneer twitter aan de representatie van haar tweets gaat sleutelen is natuurlijk spannend.

Voor iedereen, een fijne dag en voor nu... Time4Toast


1 opmerking:

  1. Hoi Matthijs, heel cool om je blog te zien. Vormgeving kan wellicht wat aandacht gebruiken, wie weet een leuk klusje voor in de vrije uurtjes. Laat maar weten als je wat feedback wil op dat gebied.
    Ik ben nog niet heel enthousiast over Twylah, te rommelig voor mij maar wie weet wordt het wat.

    About.me vind ik wel heel interessant. Ga ik doen, ik heb al een leuk idee. Ik laat je weten wanneer ik geaboutme ben. Ik ga ook proberen er een artikel over te schrijven op mijn Blog. Man, man wat een plannen, wish me luck.

    Groet Mariel

    BeantwoordenVerwijderen

Share